Să te opui schimbării, înseamnă să te opui vieții (-Sadhguru)


Aflat într-o continuă expansiune, antreprenoriatul de top reprezintă la nivel global un sector în care se formează o nouă elită ce are puterea de a da o altă față națiunilor și lumii întregi. Ei sunt cei care dețin acum responsabilitatea pentru o viziune mai mare, dincolo de ambiții personale și de profitul imediat. Antreprenorii conștienți realizează că ei sunt cei care au acum capacitatea de a transforma felul de a fi al lumii, iar felul în care aceasta va arăta depinde în mare parte de măreția viziunii lor.

Roxana Bălan şi Tudor Bîrlea, doi antreprenori români, au lansat în urmă cu câteva zile la Londra firma This is Not a Storm, care oferă consultanță globală pentru îmbunătățirea imaginii, a culturii organizaționale și mărirea profitabilității marilor companii.

tudor_birlea

Tudor Bîrlea este avocat de drept internaţional. În urmă cu doi ani, el s-a mutat la Londra unde a prins gustul inovaţiei. A fondat aici o platformă de investiţii directe în startup-uri (Startcelerate), mai apoi s-a concentrat asupra inovaţiei din domeniul corporate.

 

“Partea frumoasă a acestei noi lumi este că, de cele mai multe ori, un start-up pornește la drum identificând o problemă și o soluție – ce se pot transforma în produsul sau serviciul pe care business-ul îl va oferi. Este un mod sănătos de a construi o afacere pentru a avea un impact în societate și este, în mod cert, o abordare care transcende modelul consumerist.

Acesta este și modul în care economia informală a început să existe și să capete amploare, iar în momentul de față să ajute și să schimbe în bine viața multor oameni la nivel global. Este suficient să ne uităm la toate ecourile generate de AirBnB [1], Uber [2], iar în ultima perioadă inclusiv de platformele de food sharing [3].

În acest punct, provocarea este preponderent de partea companiilor tradiționale, care asistă la o schimbare radicală a contextului de business; sunt concurate de start-up-urile din domeniul lor și riscă să dispară, așa cum s-a întâmplat și în cazul Kodak.

Însă toate aceste afaceri pot exista și evolua în continuare într-un mod armonios, găsind punțile necesare pentru colaborare și susținându-se reciproc. Pentru asta am fondat This is Not a Storm și am creat programele sale personalizate de inovare”, spune Tudor Bîrlea.

Noul fel de a face antreprenoriat nu mai este despre concurență și ambiții individuale, ci despre colaborare și o viziune extinsă: “Avem lumea veche a corporațiilor și lumea nouă a start-up-urilor (care și ele vor să devină corporații). Cele două lumi nu se pot ignora; pot concura sau pot găsi moduri de a lucra împreună. Noi mizăm pe colaborare. Istoria a demonstrat că toată lumea are mult mai mult de câștigat din aceasta: corporațiile o infuzie de inovație, antreprenorii o platformă de pe care să poată crea mai multă valoare, iar consumatorii produse și servicii mai bune”, precizează Tudor.

Dacă ar avea voce, acest trend ar suna în felul următor:

Îmi pasă și asta se reflectă în tot ceea ce fac”.

 

“Este o lume nouă, cu noi nevoi și avem un context în care inovația nu mai este un moft sau un proces care durează ani de zile, ci este o nevoie imediată”, spune  Roxana Bălan, co-fondator al This is Not a Storm.

Proiectele pe care cei doi antreprenori le propun proprietarilor de business vin cu soluții care “ajută la construcția unei lumi conștiente, inclusive, în mediul de business”.

Roxana Bălan este consultant internaţional pentru proiecte de inovaţie, a colaborat între 2014-2015 cu FUTURECANDY (Hamburg, Germania), unde a dezvoltat noi proiecte pentru Deutsche Bank, Vodafone şi Mastercard. Anterior a făcut parte din echipa fondatoare a Innovation Summit şi Internet & Mobile World, alături de care a susținut domeniul inovatiei şi al tehnologiilor emergente.

Roxana Bălan este consultant internaţional pentru proiecte de inovaţie. A colaborat cu FUTURECANDY (Hamburg, Germania), unde a dezvoltat noi proiecte pentru Deutsche Bank, Vodafone şi Mastercard. Anterior ea a făcut parte din echipa fondatoare a Innovation Summit şi Internet & Mobile World, alături de care a susținut domeniul inovatiei şi al tehnologiilor emergente.

Unul dintre trendurile momentului este Consciousness – care se traduce la nivel de business prin produse sustenabile, proiecte care stimulează oamenii să fie mai buni, să aibă un impact pozitiv asupra mediului. Dacă ar avea voce, acest trend ar suna în felul următor: <<Îmi pasă și asta se reflectă în tot ceea ce fac>>.

Noi lucrăm îndeaproape cu start-up-uri – deci, cu companii care adresează probleme contemporane, companii “conștiente” – acestea vor să inoveze, să evolueze și să se alinieze la valorile momentului. Prin urmare, într-un macro-plan, ceea ce ne propunem dincolo de profitabilitate și ceea ce ne motivează din perspectiva valorilor, este să avem un impact pozitiv”, explică Roxana.

“Sunt mai bine de zece ani de când valul antreprenorilor care pot schimba lumea e în plină manifestare. Și cred că, pentru a înțelege mai ușor, ne putem uita la exemplul concret și de dată recentă al lui Mark Zuckerberg, care, zilele trecute, a pledat deschis pentru o lume conectată în cadrul reuniunii Națiunilor Unite. Avem nevoie ca accesul la internet să devină o prioritate pentru a putea susține acea jumătate a populației globului să se alinieze la nivelul de educație, informare și pentru a se putea ridica din sărăcie.

Așa arată profilul antreprenorului contemporan, o persoană cu valori și preocupări dincolo de profitabilitatea imediată a companiei sale. Și, sigur că nu e nevoie să fii Zuckerberg pentru a face asta, văd tot mai mult și în România oameni de afaceri preocupați de felul în care își pot construi business-ul, astfel încât să lase o amprentă pozitivă”, mai spune Roxana.

ThisIsNotAStorm_LOGOThis is Not a Storm  – primul accelerator de business corporate [4], este un concept care transmite managerilor, și prin numele ales, că “un program de inovație nu este un proiect care bulversează bugete, echipe, companii. În mod cert nu este o <<furtună>>. Este nevoie să ne uităm la el din perspectiva potrivită”.

 

[Photo: Rene Magritte (René François Ghislain Magritte) – A storm, (La tempête), 1932, Brussels]


 

[1] AirBnB este o platformă prin care se pot închiria, oriunde în lume, camere, apartamente sau chiar o casă întreagă, direct de la proprietar.

[2]  Uber este o companie americană care a dezvoltat o aplicație pentru tablete și smartphone-uri care le pemite clienților să comande limuzine cu șofer sau taxiuri; comanzi, faci cursa şi plăteşti direct din telefon.

[3]  siteuri care promovează distribuirea alimentelor celor nevoiași,  în loc de a fi aruncate; promovează cunoașterea comunităților locale prin intermediul acelora dispuși să gătească pentru cei care nu au posibilitatea; promovează socializarea în domeniul de business prin organizarea unor dineuri, etc.

 [4] Prin intermediul acceleratorului, antreprenorii selectaţi vor avea acces la resurse tehnice, portofoliu de clienţi şi finanţare din partea partenerului Life is Hard (Work Soft) – companie premiată în 2015 la Londra de către European IT & Software Excellence Awards. Conceptul urmărește crearea unei culturi antreprenoriale interne şi sprijinirea antreprenorilor cu mare capacitate de execuţie.

 

66470 Total Views 4 Views Today